ساخت سوله

سوله سازی - خریدی سوله - سوله سبک - ساخت سوله - فروش سوله

ساخت سوله

سوله سازی - خریدی سوله - سوله سبک - ساخت سوله - فروش سوله

نوین سوله سازنده سوله در انواع مختلف
سوله های خرپایی - سوله تیرورقی - سوله یو بی ام
ساخت سوله - خرید و فروش سوله - سوله دست دوم


جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید

09199911554

  • ۰
  • ۰

دلایل نویز در تصویر دوربین مداربسته و رفع کردن آن

وجود نویز در دوربین مداربسته قطعا مشکلاتی را برای سیستم به همراه خواهد آورد , این مشکلات ناشی از دوربین مداربسته بی کیفیت و یا نصب غیراصولی است که نویز در تصویر دوربین مداربسته را موجب می شود .

نویز در دوربین های مداربسته دارای دو نوع هستند که هریک به دلایلی خاص پدید می آید اما انواع نویز :

نویز الکترومغناطیسی

نویز الکترونیکی

که نوع دوم رایج ترین نویز ها در دوربین های مداربسته به شمار می روند و به دلیل تقویت سیگنال در نور کم پدید می آید .

روش های رفع نویز الکترومغناطیسی

به وجود آمدن نویز الکترومغناطیسی در تصویر دوربین های مداربسته میتواند دلایل زیادی داشته باشد. در اینجا به بررسی رایج ترین دلایل به وجود آمدن این نویز ها می پردازیم: 

درست وصل نشدن فیش های BNC: در صورتی که هادی کابل به خوبی به فیش BNC شما متصل نشده باشد سیگنال شما با افتی شدید به نمایشگر خواهد رسید که خود را به صورت نویز در تصویر نشان می دهد. برای رفع این مشکل سعی کنید تا جای ممکن از فیش های BNC لحیمی استفاده کنید.

طولانی شدن مسیرهای کابل کشی: در دوربین های مداربسته باسیم هر نوع از کابل تصویر دوربین مداربسته محدودیت خاصی برای طول دارد. در کابلهای RG59 با مغزی مس این محدودیت معمولا حدود 500متر است. در صورتی که مسیر شما طولانی شده سعی کنید از کابلی با بالاترین کیفیت شیلد و مغزی استفاده کنید و یا از سری های پیشرفته تر از کابل تصویر استفاده کنید.در صورت طولانی شدن زیاد کابل همچنین می توانید از ویدئو بالون اکتیو نیز برای تقویت سیگنال تصویر استفاده کنید.

عبور کابل از نزدیکی منابع الکترومغناطیسی: عبور کابلهای تصویر از نزدیکی منابع الکترومغناطیسی مانند کابل های برق، ترانس های برق، موتورهای الکتریکی و ... میتوانید نویز زیادی در تصویر شما ایجاد کند. در طول کابل کشی حتما باید توجه داشته باشید، کابل شما تا جای ممکن از چنین منابعی دور باشد. سعی کنید برای انتقال کابلهای از سینی و داکت جداگانه استفاده کنید تا با کابلهای برق هم مسیر نباشند. به ویژه در مسیرهای طولانی انی تاثیر میتواند خیلی بیشتر باشد. سعی کنید در صورتی که از لوله یا سینی فلزی برای انتقال کابلها استفاده می کنید حتما آنها را زمین کنید.

مشکل در منبع تغذیه: منبع تغذیه یا آداپتور شما هم می تواند یکی از دلایل ایجاد نویز در تصویر دوربین های شما باشد. در صورتی که ریپل ولتاژ خروجی آداپتور زیاد تر از استاندارد باشد این امواج در تصویر خروجی دوربین شما تاثیر خواهند گذاشت.

نشتی برق از هادی های اطراف: گاهی ممکن است هادی فیش های شما به هادی های برق دار اطرف متصل شوند برای مثال هادی فیش های BNC به فلزات موجود در سقف کاذب در محل نصب دوربین وصل شوند. از آنجایی که این هادی ها دارای مقدار کمی جریان نشتی هستند این جریان در کابلهای شما جاری می شود و نویز ایجاد می کند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی میتوانید فیش های خود را با عایق بپوشانید و یا روش مناسب تر زمین کردن تمامی تجهیزات مداربسته از جمله DVR و دوربین های شماست.

گرمای هوا: همانطور که میدانید گرمای هوا مقاوت الکتریکی هادی ها را افزایش می دهد و با گرم شدن بیشتر میزان افت سیگنال شما در طول مسیر بیشتر خواهد شد. سعی کنید کابلهای خود را تا جای ممکن خاطر از تابش مستقیم خورشید و گرمای زیاد هوا انتقال دهید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی